Spálili jste se někdy jako hosté? Byla pro vás nejlepším zážitkem z dovolené ta úleva, kdy jste odjížděli s vědomím, že další noc už vás čeká v teple vašeho domova? Nový český systém hodnocení hotelů vám stoprocentní jistotu asi nikdy nedá, jeho bedlivým sledováním si však můžete rapidně zvýšit šance na hladký průběh ubytování. A to není zrovna málo.

Hvězdičky jako hodnocení hotelů

Hvězdičky jsou tady proto, aby hostům dopředu deklarovaly určitou kvalitu. Jedná se víceméně o popud na základě toho, že mnoho hotelů v ČR bylo (samovolně) nadhodnocených a počet hvězdiček očividně neodpovídal kvalitě a šíři služeb. Mezinárodně (a to i v evropském měřítku) je ovšem systém prakticky nesjednotitelný vinou různé mezistátní úrovně hotelů, jiných tradicí a zvyklostí v systému hodnocení atd. Víceméně totožný a tedy porovnatelný systém nicméně přijala řada zemí kolem nás – jmenovitě Německo, Rakousko, Švédsko, Maďarsko, Švýcarsko, Nizozemí, Lucembursko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Malta, Belgie, Dánsko a slunné Řecko.

>> HLEDAT UBYTOVÁNÍ NA BOOKING.COM <<

foto penzion

Hotely klasifikuje Asociace hotelů a restaurací ČR, skládající se z různorodé posuzující komise. Aby majitelé a provozovatelé podniků lidově řečeno neusnuli na vavřínech, jedná se o dočasné ocenění s tříletou expirací (kdy jej komise může, ale nemusí znovu obnovit). Toto ocenění může být uděleno nebo naopak neuděleno všem hotelům a penzionům o určité velikosti.

Hosté si mohou ověřit legitimitu ocenění u toho či onoho podniku online na stránkách hotelstars.cz, což je společnost, jenž tento relativně nový systém zaštiťuje. Většina podniků se jimi současně chlubí na svých webstránkách, což je zcela legitimní a normální postup – pokud ovšem není ocenění smyšlené.

Podniky, vyznačující se zvláště vysokou a kvalitní nabídkou služeb, se honosí označením Superior. „Certifikace se skládá z povinných kritérií  (čím více hvězd zařízení žádá, tím více kritérií je povinných) a nějakého minimálního počtu bodů z nepovinných kritérií. Označení superior znamená, že bylo získáno velké množství bodů z nepovinných kritérií. V tomto směru jsou trochu problémem povinná kritéria. Například pro 4 hvězdičkový penzion je povinné mít telefon na pokoji, což nemáme, protože při konstrukci jsme jednoduše nemysleli, že to má v dnešní době mobilů velký význam“, vysvětluje Martin Riegel z Penzionu UNO ve Zlíně, který se pyšní 3 hvězdičkami právě s přívlastkem Superior.

>> HLEDAT UBYTOVÁNÍ NA BOOKING.COM <<

Sdílejte článek s přáteli
  •  
  •  
  •  
  •