Před návratem domů se balíme večer, v 6.05 hod. nás telefonem budí recepce, na snídani jsme v 6.55 hod. a recepční ukazuje na otvírací dobu 7.00 hod., za pět minut nás pouští.
Výběr je podobný jako v Pekingu, jen o malou kávovou lžičku je třeba si říct, naopak kávu nám průběžně dolévají, toustovač si musíme nastavit a ještě hlídat čas. Opět čekáme na recepci na provedení kontroly pokojů, pokojská hlásí nalezený jelení lůj na rty, účastnice o tom ví, v letadle ho již nebude potřebovat. Loučím se s hotelem Golden Jade Sunshine ****, pokoj 904 měří 9 x 3,60 = 31.2 m2, má LG televizi, telefon je na stole i u mísy na WC, má vanu i sprchový kout, zvětšující zrcátko pro holení, váhu, balenou vodu na čištění zubů, bílý župan a nabídku šesti druhů masáží od anglicky hovořících děvčat.
Další cestopis z Číny si můžete přečíst na webu Čína dovolená a zde si i vybrat zájezd.
Autobusem přejíždíme na Terminál 2 nádraží Maglev, po schodech vyjíždíme do patra a již ho vidíme přijíždět, je menší a kratší než rychlovlaky, nemá kola, čínské rychlovlaky na kolech dosahují maximálně 360 km/hod., ve vagóně jsme prakticky sami, metrem se na letiště dojede podstatně levněji, ale nás čeká další velký zážitek. Rozjezd je podobně rychlý jako u rychlovlaku, tempomat má nastaven na 301 km/hod., natáčím rozjezd, rychlost a Maglev již brzdí na letišti.

Vlaky typu maglév jsou teoreticky schopné dosáhnout neomezené rychlosti, jejich rychlost však omezuje odpor vzduchu, vlak maglév dosáhl v roce 2003 v Japonsku rychlostního železničního rekordu 581 km/hod.
Maglev – magnetické levitace – je nejmodernější, nejrychlejší, ale také nejdražší druh kolejové dopravy, a proto nejvyšší rychlostí 431 km/hod. jezdí jen 2x denně. Tento čínský rychlovlak se pohybuje na polštáři magnetického pole, které je vytvářeno soustavou supravodivých magnetů, zabudovaných v trati i ve vlaku, má tedy místo kol speciální systém magnetů včetně lineárních motorů a pohybuje se 5 – 10 cm nad kolejnicí. Pravidelný provoz na třicetikilometrové trati mezi mezinárodním letištěm Šanghaj a vnitřní aglomerací Šanghaje byl zahájen počátkem roku 2004, Maglev Šanghaj se stal nejrychlejším traťovým vozidlem na světě podle jízdního řádu, 30 km trať zdolá za 7,5 minuty.
Dovolená v Číně rozhodně stála za to, proto jsem ji více rozepsal.
Čína cestopis – skoro dvacet článků
1. díl cestopisu – Z Čech až na Velkou čínskou zeď
2. díl cestopisu – Peking – Hrobky císařské dynastie Ming
3. díl cestopisu – Peking – Letní palác
4. díl cestopisu – Olympijský Peking
5. díl cestopisu – Pekingská kachna
6. díl cestopisu – Zakázané město
7. díl cestopisu – Rikšou po hutongu v Pekingu
8. díl cestopisu – Chrám nebes v Pekingu
9. díl cestopisu – Peking – Náměstí Nebeského klidu
10. díl cestopisu – Pěšky po Pekingu
11. díl cestopisu – Doprava v Číně
12. díl cestopisu – Co nám chtěli prodat
13. díl cestopisu – Rychlovlakem po Číně
14. díl cestopisu – Zahrada Yu Yuan v Šanghaji
15. díl cestopisu – Vodní město Zhouzuang
16. díl cestopisu – Pěšky po Šanghaji
17. díl cestopisu – Čína v noci
18. díl cestopisu – Rychlovlak Maglev v Číně
19. díl cestopisu – Uletělo nám letadlo
Naše tipy
Kde vybíráme ubytování
Už mnoho let používáme aplikaci Booking. Nic neřešíte, klidně hodinu příjezdem na místo si pobyt rezervujete a je to. Ceny jsou často nižší, když si ubytování zamluvíte na poslední chvíli.
Kde kupujeme vstupenky
Neradi celá rodina čekáme ve frontě. Kdo máte malé děti, je vám to jasné. Proto můžete na stránkách GetYourGuide koupit online vstupenky na mnoho míst, kde byste jinde stáli frontu. A v zahraničí klidně i výlety, kde byste jinak u cestovky platili 2x tolik.
Kde koupit zážitky
Každý určitě zná web Slevomat. Zde máte na výběr z mnoha zážitků, což může být ideální dárek.
Kde se pojistit
Cestovní pojištění je důležité mít, i když jedete jen na den do zahraniční. Protože cestujeme hlavně autem, je nezapomínám ani na havarijní pojištění. Vše si vyberete na webu ePojištění.