Před návratem domů se balíme večer, v 6.05 hod. nás telefonem budí recepce, na snídani jsme v 6.55 hod. a recepční ukazuje na otvírací dobu 7.00 hod., za pět minut nás pouští.
Výběr je podobný jako v Pekingu, jen o malou kávovou lžičku je třeba si říct, naopak kávu nám průběžně dolévají, toustovač si musíme nastavit a ještě hlídat čas. Opět čekáme na recepci na provedení kontroly pokojů, pokojská hlásí nalezený jelení lůj na rty, účastnice o tom ví, v letadle ho již nebude potřebovat. Loučím se s hotelem Golden Jade Sunshine ****, pokoj 904 měří 9 x 3,60 = 31.2 m2, má LG televizi, telefon je na stole i u mísy na WC, má vanu i sprchový kout, zvětšující zrcátko pro holení, váhu, balenou vodu na čištění zubů, bílý župan a nabídku šesti druhů masáží od anglicky hovořících děvčat.
Další cestopis z Číny si můžete přečíst na webu Čína dovolená a zde si i vybrat zájezd.
Autobusem přejíždíme na Terminál 2 nádraží Maglev, po schodech vyjíždíme do patra a již ho vidíme přijíždět, je menší a kratší než rychlovlaky, nemá kola, čínské rychlovlaky na kolech dosahují maximálně 360 km/hod., ve vagóně jsme prakticky sami, metrem se na letiště dojede podstatně levněji, ale nás čeká další velký zážitek. Rozjezd je podobně rychlý jako u rychlovlaku, tempomat má nastaven na 301 km/hod., natáčím rozjezd, rychlost a Maglev již brzdí na letišti.
Vlaky typu maglév jsou teoreticky schopné dosáhnout neomezené rychlosti, jejich rychlost však omezuje odpor vzduchu, vlak maglév dosáhl v roce 2003 v Japonsku rychlostního železničního rekordu 581 km/hod.
Maglev – magnetické levitace – je nejmodernější, nejrychlejší, ale také nejdražší druh kolejové dopravy, a proto nejvyšší rychlostí 431 km/hod. jezdí jen 2x denně. Tento čínský rychlovlak se pohybuje na polštáři magnetického pole, které je vytvářeno soustavou supravodivých magnetů, zabudovaných v trati i ve vlaku, má tedy místo kol speciální systém magnetů včetně lineárních motorů a pohybuje se 5 – 10 cm nad kolejnicí. Pravidelný provoz na třicetikilometrové trati mezi mezinárodním letištěm Šanghaj a vnitřní aglomerací Šanghaje byl zahájen počátkem roku 2004, Maglev Šanghaj se stal nejrychlejším traťovým vozidlem na světě podle jízdního řádu, 30 km trať zdolá za 7,5 minuty.
Dovolená v Číně rozhodně stála za to, proto jsem ji více rozepsal.
Čína cestopis – skoro dvacet článků
1. díl cestopisu – Z Čech až na Velkou čínskou zeď
2. díl cestopisu – Peking – Hrobky císařské dynastie Ming
3. díl cestopisu – Peking – Letní palác
4. díl cestopisu – Olympijský Peking
5. díl cestopisu – Pekingská kachna
6. díl cestopisu – Zakázané město
7. díl cestopisu – Rikšou po hutongu v Pekingu
8. díl cestopisu – Chrám nebes v Pekingu
9. díl cestopisu – Peking – Náměstí Nebeského klidu
10. díl cestopisu – Pěšky po Pekingu
11. díl cestopisu – Doprava v Číně
12. díl cestopisu – Co nám chtěli prodat
13. díl cestopisu – Rychlovlakem po Číně
14. díl cestopisu – Zahrada Yu Yuan v Šanghaji
15. díl cestopisu – Vodní město Zhouzuang
16. díl cestopisu – Pěšky po Šanghaji
17. díl cestopisu – Čína v noci
18. díl cestopisu – Rychlovlak Maglev v Číně
19. díl cestopisu – Uletělo nám letadlo
Přečtěte si ještě