V Rakousku už jsme skoro jako doma. Jezdíme sem pravidelně jedenkrát (i dvakrát) za sezonu na lyže. Před pár lety jsme začali navštěvovat místní hory i v létě. Vyplácí se nám to vždy.

A kde narazíte na dálnici na odbočení doleva? Když jedeme z Vídně směrem na Graz, vždy se pousmějeme, když se z GPS ozve „Odbočte vlevo“, přitom jedeme pořád po dálnici.

Vánoce patří lyžařům

Co se týče zimních dovolených, jezdíváme vždy týden před Vánoci. Nejoblíbenější středisko leží pět hodin od našeho domu v Česku (tedy zhruba pět hodin od Brna). Je jím Schladming. Zatím nikdy nezklamal – co se týče ubytování, sněhu, parkování. Toto středisko nabízí svým návštěvníkům při letní i zimní sezoně hned u lanovky nadzemní a, před pár lety vybudované, i podzemní garáže. Nejvíce jsme toho ale naparkovali venku přímo u dojezdu sjezdovky, kde se jezdí Světový pohár. Není to ani tak velké parkoviště, ale aut se tu vejde opravdu dost. Navíc pokud je místo v nadzemních garážích, které stojí hned vedle, nedá se mluvit o ničem jiném, než o luxusu.

A také stojí za zmínku to, že se tu za parkování neplatí. Teda nás to tu ještě nepostihlo…

Když jsme ale poprvé zkusili i ty podzemní garáže, byli jsme také spokojeni. Navíc nás při vjezdu uvítaly krásné barevné malůvky lyžařů na zdi. Auto jsme pěkně zaparkovali v suchu pod zemí.

Pro lyžaře tu k sloupům mají připevněná skládací sedátka, kde si vždy pohodlně obujeme přeskáče a jezdícími schody se dopravíme na povrch.

Odpoledne po lyžování uděláme totéž. Auto tu necháme a jdeme na večerní procházku a můžeme zase jet na ubytování. O pád někde ve vyšších polohách se vážně bát nemusíme. Silnice jsou i tady perfektně sjízdné a v zimě vždy odklizené (raději nezmiňovat naše služby při napadení sněhu).

V létě jsme byli také vždy spokojeni. Rakušané jsou známí svou pečlivostí (hlavně co se týče silnic a značením cest pro turisty). Všechno mají perfektně připravené i na největší nátřesk sezony.

rakousko parkování 1

Pěkná atrakce, kterou si ve středisku Schladming nenechte ujít, je průvod čertů.

rakousko parkování 2

Budování silnic a dálnic

Jezdíme sem už několik let. Vždy ale musíme přes Mikulov a Poysdorf. Teprve nedávno vybudovali za touto vesnicí dálnici vedoucí až do Vídně. Co jsme ale minulý rok zjistili, byla nově se budující dálnice, která má být podle všeho otevřena už v roce 2018. Odkloní tak dopravu z Poysdorfu a lidé tam budou mít konečně svůj klid.

Rakušané dokonce při stavbě dálnice vybudovali kus nové silnice hned vedle, aby mohli dálnici stavět a nejezdili jim přes to auta. Přirovnala bych to nejspíš k Americe – oprava silnice? Nevadí, vybudujeme novou silnici vedle. Navíc kvalita se nedá srovnávat s těmi našimi dálnicemi a silnicemi.

Vždy se sem rádi vracíme

Ať už je léto nebo zima, nedovedu si představit, že bychom sem nejezdili. Nejenže to je cesta k moři, ale i cesta ke klidu hor, krásným výhledům a spokojenosti všeobecně.

Jezdíme sem dost často. Našli jsme si oblíbená střediska, ale i ta, která jsme ještě nevyzkoušeli. Mimo zmíněného Schladmingu to je například Kitzbühel, Naasfeld, Stuhleck a Semmering a mnoho dalších. Za vykoupání v létě stojí i Klagenfurt nebo jezera nedaleko hranic s Itálií a mnohé další.

Ubytování (unterkunft) Schladming

Podívejte se, jaké apartmány, hotely a či levné pensiony si můžete zamluvit před sezonou. Ubytování ve Schladmingu rezervujte zde.

rezervujte ubytování

Oblíbený je hotel Jufa, Post, Planai, Moser, Pariente, hotel Berghof, Schütterhof, Posthotel, Druschhof i pension Kristall.